>TAVUK (MİDYE TAVA LEZZETİNDE )

31 Ağu

>

TAVUK (MİDYE TAVA LEZZETİNDE)
750 gram kuş başı tavuk eti
1 şişe maden suyu
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
SOSU
250 gram yoğurt
3 dilim ekmek içi ufalanmış
2 diş sarımak
1 çay bardağı ceviz içi
YAPILIŞI
Tavuk etleri kuşbaşı doğranır ve unlanır, çöp şişlere geçirilir ayrı bir kapta maden suyu,bir su bardağı un , tuz iyice karıştırılır koyu bir bulamaç elde edilir, şişlere geçirdiğimiz tavuk etleri bu karışıma bulanır ve sıvıyağda kızartılır.
Sosu için yoğurt, dövülmüş ceviz içi ve sarımsaklar, ufalanmış ekmek, hepsi karıştırılıp bir sos hazırlanır kızartılan tavuklar bu sosa batırılıp sıcak olarak yenir .
Not istenirse tavuk göğüs eti çok ince dilimlenip sosa batırılır aşağıdaki resimde görüldüğü gibi kızartılır . midye tava lezzetinde çok güzel oluyor tavsiye ederim.

Bu tarifi yeşil mutfakta sayın Erkan Acurel bey efendi kabakla yapmışlardı kabaklada çok güzel oluyor ben tavukla yaptım evde herkes çok beğendi teşekkürler Erkan bey .

15 Yanıt to “>TAVUK (MİDYE TAVA LEZZETİNDE )”

  1. Baharcicegi Eylül 1, 2007 12:46 pm #

    >yeni blogun hayirli olsun nihayet ulasabildim.tavuk midyede nefis görünüyor eline saglik gül ablacim

  2. Anonymous Eylül 1, 2007 5:35 pm #

    >Merhaba canım,Midye tavaya bayılırım.Fakat ancak yazlıkta oluyordu.Sayende aklımıza esince tavukla hazırlayabileceğiz.Bu fikri çok beğendim.Ellerine sağlık.Şahane görünüyor.Sevgiler.guldenelkan.blogcu.com

  3. minikkusum Eylül 2, 2007 9:26 am #

    >canimcok tesekkur ederim.ben blogspota yorum yazmayi beceremiyordum.simdi ogrendim.eniste gostermisti.canim guldefneye yazdim ama o sayfadakileri anlamisbende tekrar yorum yazdim ama dahacevap gelmedi.yan taraftaki resimler icin yazdim.bakalim ne diyecek.bir turlu beceremedim.kucuktemiyorumayrica tiklayinca acilmasi lazim olmuyor.dun sinir oldum blog yine acilmiyordu.aksam gec saatte tarif ekleyebildim.

  4. minikkusum Eylül 2, 2007 9:28 am #

    >canim nihayet burayada yorum yazabiliyorum.inanaki bu tavuk tavalarina bayildim.tam benlik.pratik seyleri cok severim.hem goze hemde mideye hitab ediyor sen supersiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnn

  5. sercen Eylül 2, 2007 7:02 pm #

    >yeni bloğun hayırlı olsun ellerine sağlık , midye tava lezzeti harika bir fikir , paylaşımın için teşekkürler gül

  6. leziz Eylül 3, 2007 9:56 am #

    >hımmmmmnefis görünüyor….ellerine sağlık…..özlem

  7. minikkusum Eylül 3, 2007 12:33 pm #

    >canim.cok tesekkur ederimbaslik cok aradim degisik olsun dedimbulamadim.penguenleri cok severimonun icin sayfayada uygun oldubende senin cam meyvelerine bayiliyorum.bugun cok ugrastim.blogcu sayfamdanblogspota baglanti ardesi yazmak istedim beceremedim.en bas sayfayayanadaki profilim bolumune yazdim amayeterli degil.sende yapmamissin galiba.yeni adresim yazmissin amabaglanti yok.iyi gunler canim cook opuyorum

  8. Asiye Eylül 4, 2007 5:56 pm #

    >Ergülcüm, anadolu kavağında bir midye tava yedim, o nasıl bir lezzetti anlatamam. Çok beğenmiştim. Senin yazında da “midye tava lezzetinde” diye okuyunca sandım ki midye tava tarifi veriyorsun 🙂 Nasıl sevinmiştim anlatamam :)Ama tavukmuş 😦 Üzüldüğüme bakma buda çok güzel görünüyor fakat midye yi nasıl yaparız? Kendim hiç midye yapmadığım için içinin açılışını ve hazırlanışını bilemem. Her ne şekilde içi çıkarılıyorsa, çıkarılan iç sosun içine katıp kaşıkla mı döker kızartırız? 🙂 Öptüm canısı kocaman ellerine sağlık…

  9. minikkusum Eylül 8, 2007 2:46 pm #

    >aaaaaa yapmissin canim cok guzel olmus.yandaki resimler tiklayincatariflere gidiyor.benim 3 tanesini guldefne yapti.devamini getiremiyorumyapamadim canim.sablonun cok sade ve guzel olmus.yandaki yazilar falan hersey cok guzel.bence boyle kalsin hic bozma.ellerine saglik caniisssssii nilayinda selami var iyi aksamlar

  10. minikkusum Eylül 8, 2007 5:22 pm #

    >canim inanki cok guzel olmusyapmissin brovoben yapamadim guldefne 3 tane yapti ben devam ediyim diyeogrenmem lazim hepsinide guldefne yapamazki.defalarca izah etti ama olmadi.yine ugrasiyim bakayimsevgiler canim

  11. hayriye73 Mayıs 5, 2008 7:32 pm #

    >toruncum ben denedim bunu gerçekten çok güzel oldu sosunu muhakkak yapmalıyız değişik bir lezzet aynen midye tava çok beğendik bende blogumda toruncuğumun tarifi çok güzel oldu diye yayınlamak istiyorum sevgiler canım kendine çok iyi bak…. hoşçakal….

  12. Anonymous Şubat 7, 2009 10:11 pm #

    >Merhaba..Bol yağda mı kızartacağız…Ellerinize sağlık…….

  13. gülşah Ocak 14, 2011 10:39 am #

    >Gül Hanım inşallah cevaplarsınız tavuk kuşbaşı deyince kasaplar hangi bölgesinden diye soruyor ben nasıl alayım bunu alırken?ayrıcada ben geç farketmişim blogunuzu hemen hemen her çeşit yemek var ve deneyimli olduğunuz çok belli,tecrübelerinizden faydalanmalk isterim doğrusu sevgiler…

  14. gülşah Ocak 14, 2011 10:51 am #

    >Gül hanım bir sorum daha vardı bu tavukları bir gece önce marine etsek daha yumuşak olurmu?sizinki bu şekilde kuru ve sert oldumu yoksa soda yumuşaklığınımı sağlıyor?

  15. GÜL'ÜN MUTFAĞI Ocak 14, 2011 3:42 pm #

    >sevgili Gülşah güzel yorumunuz için çok teşekkürler tavuk etinin but kısmı daha yumuşak ve lezzetli oluyor bazı tariflerde marine etmek gerekiyor ama bu tarifte marine etmenize gerek yok soda yumuşattığı için içi yumuşacak dışı çıtır çıtır çok lezzetli oluyor sadece sos malzemlerinizin ölçüsüne dikkat edin kolay gelsin sevgiler

Bir Yanıt Bırakın

