>MISIR GEVREKLİ METROLU KURABİYE

20 Ara

>

MALZEMELER
250 gram mısır gevreği
3 adet metro
125 gram tereyağ veya margarin
150 gram iri çekilml fındık
2 yemek kaşığı bal
Üzerine dökmek için çikolata sos veya benmari şeklinde eritilmiş çikolata
YAPILIŞI
Tereyağ veya margarin tencereye konulur, üzerine küçük parçalara böldüğümüz metrolar ilave edilerek ateşte yağ ve mertolalar eriyene kadar pişrilecek ,( sulu bir kıvama gelecek )içine mısır gevrekleri , iri çekilmiş fındıklar ve bal ilave edilerek , kısık ateşte beş dakika kadar daha pişirilip, ateşten alınacak ılınması beklenecek fincanlara konulup kaşığın tersiyle bastırılıp ters çevrilerek fincandan çıkartılıp üzerlerine isteğe göre çikolata sos veya benmari şeklinde erittiğimiz çikolata dökülecek .
NOT : Gelinim Elifin yaptığı kurabiyeler. Çocukların çok seveceği çıtır çıtır kurabiyeler tavsiye ederim mutlaka deneyin .

18 Yanıt to “>MISIR GEVREKLİ METROLU KURABİYE”

  1. birdutmasali Aralık 20, 2009 6:42 pm #

    >emeği geçenlerin ellerine sağlık Gülcüğüm..çok da güzel görünüyor ..( özlettin kendini 🙂

  2. nanekokusu Aralık 20, 2009 6:44 pm #

    >ellerine sağlık benim hünerli arkadaşım sanırım ilk yorumu yakaladım sağlıklar diliyorum selamlar sevgiler..

  3. Baharcicegi Aralık 20, 2009 7:13 pm #

    >misir gevregi benim kahvalti yiyecegim,hafif ve kalorisi az kurabiyesini ilk defa görüyorum kule gibi olmus hem hafif hemde degisik olmus ellerine saglik ablacimtorunun nasil oldu büyüyormu,artik neler örüyorsundur simdi sen minigesevgilerimi yolluyorum cok öpüyorum

  4. MUTFAKISTAN Aralık 20, 2009 8:42 pm #

    >Elifin eline saglik harika olmus canim cocuklar bayilir bu kurabiyelere..Sevgiler

  5. feray Aralık 20, 2009 10:38 pm #

    >Bu nefis kurabiyeleri yapan kayınvalidesine çekmiş canım arkadaşım. Ellerine sağlık.Sevgiler…

  6. dilek hanımın mutfağı Aralık 21, 2009 9:11 am #

    >emeğine ve eline sağlık ayol çocuklar değil büyüklerde bayılır ben bayıldım doğrusu selam

  7. Gönülünce Lezzetler Aralık 21, 2009 10:36 am #

    >Bende sık yaparım harikaaaa olur…Çocuklar seviyor tabi büyüklerde nefisss…Ellerinize sağlık…Sevgiler…

  8. Hülya Aralık 21, 2009 11:36 am #

    >kurabiyeye bayilirim! Resimde cok guzel olmus!

  9. lezzetlilerim Aralık 21, 2009 12:38 pm #

    >Çok değişik bir şey olmuş. Ellerine sağlık ablacığım. sevgiler

  10. sevil(birdemliksohbet) Aralık 22, 2009 3:38 pm #

    >ablacım ya bu nasıl bir lezzet böyle ellerine saglık bayıldımafiyet olsun

  11. derya Aralık 22, 2009 9:24 pm #

    >Ablacım harika görünüyorlar ellerinesağlık kocaman öpüyorum…

  12. karakazandan Aralık 23, 2009 9:13 pm #

    >Ablacigim senin gibi hamarat kayinvalidenin böyle hamarat gelini olmali,degil mi?Ellerine saglik gelininin.Sevgilerimle,serap.

  13. sevdalıtatlar Aralık 24, 2009 6:58 am #

    >Çok değişik bir tarif ellerinize sağlık.

  14. sevil(birdemliksohbet) Aralık 24, 2009 9:43 am #

    >DAHA ÖNCE YORUM BIRAKMIŞ OLABİLİRİM AMA DAHA FAZLA KİŞİYE ULAŞMAK ADINA BU YORUMUMU YAYINLAMANI RİCA EDİYORUM..////////////////////////// Becerikli Arkadaşım Merhaba ;http://birseninmutfagi.com Ve http://birdemliksohbet.blogspot.com Tarafından 15 aralık 2009 ve 15 ocak 2010 tarihleri arasında KEK KALIBI KULLANILARAK HAZIRLANAN TARİFLER YARIŞMASI yapılacaktır.Hazırlamış olduğumuz tarifleri görselliğine önem vererek yayınlayıp tarifinide sitenizde yayınlamanız şarttır.Kekinizin resmini ve tarifini http://softbowlsilikonkekkaliplari.blogspot.com/ sitemizde yayınlanacaktır.16 ocak 2010 – 1 subat 2010 tarihleri arasında oylama yapılacaktır.1 subat saat 14:00 de birinci açıklanıp hediye olarak SOFT BOWL KEK KALIPLARI gönderilecektir.Bu yazıyı okuyan tüm site sahipleri DAVETLİDİR….

  15. Zerrin Ocak 23, 2010 11:49 pm #

    >Bunun methini çok duydum ama yapmak yemek bir türlü nasip olmadı görüncve aklıma geldi en kısa sürede deneyeceğim

  16. gülşah Aralık 12, 2010 3:37 pm #

    >merhabalar bende yapmak istiyorum bu tatlıdan ama misafirler gelmeden önce deneme yapıcak vaktim yok ilk onlardas deneyeceğim o yüzden garanti lezzet olmalı:)inşallah güzel olur,karışımları fincandan çıkardıktan sonra servis zamanına kadar buzdolabındamı bekleteceğiz acaba,ben birgece önceden yapacağımda?birde yapı olarak çok sertmi nasıl tahmin edemedim,kahve yanında ikram edeceğim?

  17. gülşah Aralık 12, 2010 3:39 pm #

    >kafama takolan bir soru daha vardı,metro yağ tavada ısınınıca ekliyoruzya mısır gevreğini o zaman mısır gevrekleri yumuşamıyormu acaba?cevaplarınız doğrultusunda yapacağım.

  18. GÜL'ÜN MUTFAĞI Aralık 12, 2010 4:41 pm #

    >Sevgili Gülşah metrolar tabiki eriyip yumuşuyor yoksa yapışmaz birbirine buzdolabında beklerse daha çok sertleşiyor çok çabuk yapıldığı için geceden yapmanıza gerek yok KOLAY GELSİN

Bir Yanıt Bırakın

