>BAKLAVALIK YUFKA İLE GÜL BAKLAVASI

25 Eki

>

MALZEMELER
15 adet baklavalık yufka
125 gram tereyağ
ceviz
ŞERBETİ
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
bir iki damla limon suyu
YAPILIŞI
Yufkanın bir tanesi  masaya serilir, yufkananın boyutunda bir tepsi ile yufka yuvarlak kesilir,ortaya doğru iki tarafından toplanır, diğer iki tarafındanda toplanır, yaprakların bir   parçası ortaya doğru kapatılır, üzerine ceviz konularak diğer taraflarda üzerine kapatılır, ters çevrilip tepsiye yerleştirilir, diğer yufkalarada aynı
işlem uygulanır, eritiğimiz tereyağ üzerlerine sıcak sıcak dökülüp bekletmeden ısıtılmış 180 dercede fırında kızarana kadar pişrilir, şerbet 10 dakika kaynatılır, limonsuyu sıklır,2-3 dakika daha kaynar,  şerbet sıcak  tatlı soğuk olacak .
NOT: ÇOK ŞERBETLİ  SEVMEYENLER ŞERBET ÖLÇÜSÜNÜ YARIM  BARDAK AZALTABİLİRLER

12 Yanıt to “>BAKLAVALIK YUFKA İLE GÜL BAKLAVASI”

  1. yeşim Ekim 25, 2010 6:01 am #

    >harika görünüyor canım.ellerine gönlüne sağlık.güzel bir hafta diliyorum.öptüm çok.sevgiler.

  2. Fuat Gencal Ekim 25, 2010 8:01 am #

    >Hayırlı haftalar, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.Saygılar.

  3. GÜLOANNE Ekim 25, 2010 3:01 pm #

    >çok güzel görünüyor bende yapıyorum bu tatlıdan ama hamurunu kendim açıyorum hazır baklava hamurundan yapmadım ama zorlandığınızı düşünüyorum çok çabuk kuruyan hamur olduğundan zahmetlerinize ve ellerinize sağlıkArkadaşım sizi Milföylü Lezzetler Etkinliği için o güzel tariflerinizle bloguma bekliyorum sevgiler

  4. Yemekbahane Ekim 25, 2010 4:29 pm #

    >Hep bunun nasıl yapıldığını merak ederdim, teşekkürler

  5. Gülcan Ekim 25, 2010 10:02 pm #

    >işten geldim ve açım ben bu tabağı alıp kaçıyorum.sevgiler bırakıyorum.

  6. SERAP UZUN--KARAKAZANDAN Ekim 26, 2010 7:24 am #

    >Ablacigim,ellerine saglik valla senin bu tecrübelerinden faydalanmak cok güzel.Deneycem en kisa zamanda.Ellerine saglik ablam.Selamlarimla.

  7. KİZHATCE Ekim 26, 2010 5:06 pm #

    >eline sağlık arkadaşım,enfes görünüyor ve yeee beni diyor :)artık hamur açmadan gül tatlısı yapabileceğiz çok hoş,sevgiler….

  8. Sevil Ekim 27, 2010 10:54 am #

    >Ablacım ismine yakışır şahane bir baklava olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun sevgiler

  9. özlem Ekim 27, 2010 4:08 pm #

    >süper görünüyor ellerine sağlık

  10. mintininmutfağı Ekim 28, 2010 7:51 am #

    >ablacım ellerine sağlık.oldukça lezzetli görünüyor.sevgiler ablama

  11. Dilekkmutfakta Ekim 28, 2010 8:40 pm #

    >ablacım ellerine sağlık bayram için yapılabilecekler listeme girdi görüşemiyoruz inşallah iyisindir sevgiyle kucaklıyorum…

  12. Asiye Kasım 1, 2010 3:40 pm #

    >Gülüm baklava ne kadar güzel gözüküyor, sanki çıtır çıtır gibi 🙂 Kuru baklavaları seviyorum.Sevgiler canım

Bir Yanıt Bırakın

