>SANDVİÇ EKMEĞİ DOLMASI

8 Kas

>

MALZEMELER
6 tane sandviç ekmeği
250 gram kıyma
1 kuru soğan
2 adet domates
3 adet yeşil biber
2 yemek  kaşığı  sıvıyağ
Tuz,karabiber,2 diş sarımsak
BEŞAMEL SOSU İÇİN
1 yemek kaşığı margarin veya tereyağ
2 yemek kaşığı un
½ litre süt
Kaşar peyniri rendesi
YAPILIŞI
Ekmeklerin üstlerini  kapak gibi keserek içlerini oyuyoruz
Kıymayı tencereye koyup ateşte suyunu çekince sıvıyağı , yemeklik doğradığımız soğanları ve sarımsakları, ilave ederek kavuruyoruz, küçük doğradığımız, yeşil biberleri ve domatesleri de ilave ederek tekrar kavurmaya devam ediyoruz, en son tuzunu ,karabiberini de ilave ederek ateşten alıp, ekmeklerin içlerine dolduruyoruz,  üzerlerine kesip çıkardığımız ekmeklerin kapaklarını kapatıyoruz ve üzerine hazırladığımız beşamel sosu döküp kaşar peyniri rendesini de serperek sıcak fırında 180 derecede üzerleri  kızarana kadar tutuyoruz .
Beşamel sosu nu hazırlamak için margarin veya tereyağını eritiyoruz unu ekleyerek beyaz kalacak şekilde haif kavurarak sütünü ekliyoruz bir iki taşım kaynatarak ateşten alıyoruz .NOT DİĞER BLOĞUMDAN DAHA ÖNCE HAZIRLAMIŞ OLDUĞUM BİR TARİF

14 Yanıt to “>SANDVİÇ EKMEĞİ DOLMASI”

  1. Gülcan Kasım 8, 2010 9:38 pm #

    >valla resmen ağzımın suyu aktı bu saate ama akşam saat 19:00 dan sonra birşey yememeye dikkat ediyorum malum biraz kilo.sevgiler.

  2. MUTFAKISTAN Kasım 8, 2010 10:35 pm #

    >HARIKASIN CANIM SAHANE GORUNUYORELLERINE SAGLIK SEVGILER

  3. papatya68 Kasım 9, 2010 12:25 am #

    >hayırlı geceler Gül hanımcığım:)yarın hemen oğluşuma sandviç ekmekleri aldırıp yapıcam inşaallah daha önce nasıl kaçırmışım bunları bizimkiler bayılır böyle tatlara görüntüsü de çok şık misafir sofralarını da süsleyebilirler mesela kahvaltı misafirlerim için harika bir fikir verdin teşekkür ederim canım benim sevgiler bıraktım sana taaa yürekten:)

  4. DATLIM Kasım 9, 2010 6:11 am #

    >çok şık ve leziz görünüyor ellerinize sağlık 🙂

  5. birdutmasali Kasım 9, 2010 7:02 am #

    >gülcüm ne hoş ne değişik bir bir tarif !çok hoş bir alternatif üstelikpaylaşımına emeğine çok teşekkürlersevgiler..

  6. sevda deniz Kasım 9, 2010 9:01 am #

    >ÇOK GÜZEL OLMUŞ ÇBAYILDIM VALLAHİ.CANIMÇEKTİ.ELLERİNİZE SAĞLIK.

  7. Gönülünce Kasım 9, 2010 9:12 am #

    >Harika bir görüntü nefiss olmuş ellerinize emeklerinize sağlık…Sevgiler…

  8. derya Kasım 9, 2010 10:32 am #

    >Ablacım harika bir lezzet ellerinesağlık.İlk fırsatta deniycem öpüyorum.

  9. dilek hanımın mutfağı Kasım 9, 2010 12:10 pm #

    >canım süper fikir sandviç ekmeği ile hiç denememiştim biz trabzon ekmeğini tencere gibi kullanıyorduk bu fikir harika en kısa zamanda deneyeceğim selamlar

  10. sarımutfak-hande Kasım 9, 2010 2:20 pm #

    >ayy bakarken ağzım sulandı resmen yaaa:))))harika olmuşlarellerine sağlık

  11. mintininmutfağı Kasım 10, 2010 10:28 am #

    >ama bakınsanıza şu görüntüye.ne olur söylesin herkes…kim hayır diyebilir bu şahane lezzet dolmasına…bunun adı lezzet dolması bence.ellerin dert görmesin …

  12. Huriye Kasım 12, 2010 1:43 am #

    >Canim ablam ellerine saglik,ne hos ve degisik bir tarif olmus bayildiiim,öpüyorum seni.

  13. yeşim Kasım 12, 2010 6:53 pm #

    >yemekten yeni kalktım ama olsa kesin bir taneyi indirirdim mideye öyle iştah açıcı olmuşellerine sağlıksevgiler

  14. gülşah Ocak 14, 2011 10:25 am #

    >bloglarda ençok şikayet ettiğim konu herkes eline sağlık diyor ama kimse tarifi deneyip geri dönüt vermiyor buna çok üzülüyorum bişr okur olarak:(gül hanım bu tarifte sandviç ekmekleri fırında bu şekilde kalınca kurumuyormu?çünkü ben hamburger ekmeğini açıp pizza gibi yapıyorum malzemeleri dizip ve ekmekler kuru gibi oluyor sormak istedim?sevgiler…

Bir Cevap Yazın

