>ÇİLEK SOSLU KEK

14 Ara

>


Çilek Soslu Kek / Ergül Baykaran

Malzemeler
* 4 yumurta
* 3 su bardağı un
* 1 paket vanilya
* 1 paket kabartma tozu
* 1,5 su bardağı şeker
* 1 su bardağı sıvıyağ+ erimiş margarin karışımı
* 1 su bardağı süt

Sosu İçin
* Dr.Oetker ahududulu ,çilekli meyveli sos
* Üzeri için Hindistan cevizi

Şeker ve yumurta’yı mikserle 5 dakika çırpıyoruz 1 su bardağı süt ve sıvıyağı ilave ederek 1-2 dakika kadar çırpıp un, kabartma tozu ve vanilyayı ilave ediyoruz kaşıkla karıştırarak yağladığımız 27 x40 santim boyutlarındaki bir tepsiye döküyoruz.170 dercede ısıtılmış fırında pişirilir. (çok çabuk pişiyor ince bir kek olduğu için)

Pişen ve soğuyan kekimizi küçük dilimlere kesiyoruz .

Sos malzemelerini tarifine göre pişirip soğumaya bırakıyoruz.

Kestiğimiz keklerimizi soğuyan sosun içine batırıp her taraflarının sosa değmesini sağlıyoruz ve Hindistan cevizine bulayıp servis tabağına yerleştiriyoruz.

20 Yanıt to “>ÇİLEK SOSLU KEK”

  1. Dilekkmutfakta Aralık 14, 2010 8:10 am #

    >ablacııımmm çok güzeller bayıldım eline sağlık ama ben alttaki dolmalardan istiyorum offf çok güzel görünüyorlar,sevgiler…

  2. yeşim Aralık 14, 2010 8:20 am #

    >bayıldım bu tarifeellerine sağlıksevgiler

  3. Asiye Aralık 14, 2010 12:30 pm #

    >Gülüm, mikemmel bir sunum mikemmel. Mutlaka deneyeceğim, görselliğe vuruldum, ellerine sağlık Gülüm.

  4. ham ham ev yemekleri Aralık 14, 2010 6:24 pm #

    >Sizin gibi değerli ve işin ustası büyüklerimin övgü dolu sözleri benim için çok değerli.. teşekkür ederim..

  5. ham ham ev yemekleri Aralık 14, 2010 6:25 pm #

    >Çİlek soslu kekin görünüşü harika.. ellerinize sağlık..

  6. Huriye Aralık 14, 2010 6:47 pm #

    >Ablacim harika bir tarif bu,çok begendim eline saglik,mutlaka denicem,sevgilerle.

  7. Pastane'den Aralık 14, 2010 8:03 pm #

    >nefis bir kek olmuşmis gibi çilek kokuyordur ellerine sağlık

  8. feray Aralık 14, 2010 8:54 pm #

    >Gül canım benim çok güzeller..Ellerine sağlık.Aldım tarifini..Sevgiler..

  9. Gülcan Aralık 14, 2010 9:51 pm #

    >harika görünüyor ellerinize sağlık sevgiler.

  10. Gizemli Tatlar Aralık 14, 2010 10:10 pm #

    >ne güzel bir görüntü böyle, tadı da nefis olsa gerek.ellerinize sağlık…

  11. birdutmasali Aralık 15, 2010 6:05 am #

    >!! yemeğe kıyamadan :)sadece seyretsem…

  12. disal Aralık 15, 2010 5:43 pm #

    >çikolata sosundan sıkılmaya başlamıştım güzel bir fikir:))ellerine sağlık canım..

  13. Baharcicegi Aralık 15, 2010 8:24 pm #

    >Alttaki lahana sarmasindan yesem üstüne cayla bu nefis süslü püslü kekden yesem ahhh ahhh ancak bakiyoruz yutkuna yutkunaCilek sosu cok yakismis keke ellerine saglik ablacim

  14. Sevil Aralık 16, 2010 10:14 am #

    >ayyy ablacım çilek mi aman allahım kızım aysu duymasın hemen ister valla bayıldım tarifine ablacım hemen yapacağım ellerine sağlıksevgiler

  15. Mutfaktan mis kokular Aralık 16, 2010 2:27 pm #

    >Ablacim bu nasil bir güzellik yarabbi?, ellerine emegine saglik

  16. derya Aralık 17, 2010 9:11 am #

    >Canım ablam dün yoğundum yoksa benbu enfes keklere yorum yazmayı atlarmıyım:))Ellerine sağlık kocaman öpüyorum.

  17. Closely Fashion Aralık 27, 2010 9:20 pm #

    >ellerinize sağlık enfes gözüküyor bende yarın kısmetse tarifi deneyeceğim yanlız kalp şeklini kek piştikten sonra kalıplarla mı verdiniz

  18. GÜL'ÜN MUTFAĞI Aralık 28, 2010 6:31 am #

    >Closely Fashion: güzel yorumunuz için çok teşekkürler kek ince oluyor sonra kalıplarla kesiyorum isterseniz düzde kesebilirsiniz kolay gelsin sevgiler

  19. belma Mayıs 9, 2011 7:40 am #

    merhaba Gül hanım .çilek soslu kekinizi denedim ve çok begendim keki yumuşacık ,çok lezzetli oldu .Tarifiniz için teşekkür ediyorum.sizin kekinizin rengi daha kırmızı duruyor neden acaba?ben bir şeyi yanlış mı yaptım.cevap verirseniz sevinirim.hoşçakalın

    • gulunmutfagi Mayıs 18, 2011 12:07 pm #

      Belma hanım KEKLERİ beğenmenize çok sevindim, çok teşekkür ediyorum. Renginin kırmızı olması nın nedenini bilemiyorum hazır sos u üzerindeki tarife göre hazırladım, belki markası farklı olabilir ben dr otker kullandım .Sevgiler

Bir Yanıt Bırakın

