>NOHUTLU MANTI ÇORBASI

11 Şub

>

MALZEMELER
Yarım kilo mantı
250 gram nohut
1 kase yoğurt
2 diş sarımsak
2 kaşık tereyağ
YAPILIŞI
Nohut akşamdan ıslatılır, pişrileceği zaman iyice yıkanıp temiz su ile kaynamaya bırakılır, (pişerken üzerinden köpükleri devamlı alınırsa gaz yapmaz )nohut piştikten sonra suyunu dökmeyip  bekletiyoruz.
Mantıyı kaynayan tuzlu suda haşladıktan sonra 1 su bardağı soğuk su ekleyerek ateşi kapatıp biriki dakika bekletiyoruz,  nohutu suyu ile mantılara  ilave ederek  karıştırıp servis tabağına alarak üzerine sarımsaklı yoğurt ve erittiğimiz tereyağına pulbiber ilave ederek mantıların üzerlerine döküp nane serperek servis ediyoruz
NOT:(Çok sulu olmayacak şekilde pişrilirmeli )
Mantıları gelinim Elif yapıyor Çok güzel oluyor, hepsi bir boy ellerine sağlık Elifim .

15 Yanıt to “>NOHUTLU MANTI ÇORBASI”

  1. GÜLOANNE Şubat 11, 2011 8:15 am #

    >ohhh mis gibi ellerinize SAĞLIK nefis görünüyor sevgiler hayırlı cumalar ARKADAŞIM

  2. feray Şubat 11, 2011 8:41 am #

    >Ergülcüm gelininin de seninde ellerine sağlık, mantıyı çok severim ama böyle çorba olarak hiç denememiştim. Öpüyorum canım..

  3. derya Şubat 11, 2011 9:36 am #

    >Canım ablam enfes bir çorba yüsük çorbası denir bizde.Gelinin çok hamarat maşallah sana çekmiş.Rabbim benle beraber tüm dostlara hayırlıgelin ve damatlar nasip etsin öpüyorum.

  4. karadenizsofrasi-Balıkesir Şubat 11, 2011 10:58 am #

    >çok nefis görünüyor,bende akşam yapmıştım ama nohutsuz,ellerinize sağlık,afiyet olsun

  5. **kalpkurabiye**deniz** Şubat 11, 2011 11:54 am #

    >Gül Ablacım ellerine emeklerine sağlık:)hem gelinin hem senin..bizde hep annemle birlikte yapıoruz mis gibi ne güzel hemde doyurucu değil mi:)sevgilerimle..

  6. sevda Şubat 11, 2011 12:13 pm #

    >bu ne güzel bir görüntü arkadaşım.ellerine sağlık.bayıldım.hayırlı cumalar diliyorum.

  7. yeşim Şubat 11, 2011 7:20 pm #

    >nefis görünüyor nefis.anne-kız ellerinize emeğinize sağlık…(gelin -kaynana demek istemedim.öyle bir elifim demişsiniz ki çok yürekten çok sevgi dolu)nice uzun yıllar bol mantılı günlere….Rabbim her daim ağız tadı ile yemeyi nasip etsin…çok öpüyorum sizi.sevgiler…

  8. Mutfaktan mis kokular Şubat 11, 2011 7:52 pm #

    >Daha geçen gün yaptim 🙂 Doyurucu bir yemek ellerine saglik canim, sunum harika

  9. susamcorekotu Şubat 11, 2011 8:33 pm #

    >arkadaşııımm,elif benim de gelinim sayılır değil mi:)))))elifciiim eline sağlıkama seninde arkadaşım, sevgiler selamlar

  10. Baharcicegi Şubat 11, 2011 10:21 pm #

    >Nohutla hic yemedim degisik olmus manti var buzlukta bizim klasik damak tadi olan ev halki yermi bilmiyorum ama deneyecegim gelin kaynanaya cekermis tabii kimin gelini mantilar hepsi ayni büyüklükte ikinizinde ellerine sagliksaglikli huzurlu bir hafta sonu diliyorum ablacim

  11. mintininmutfağı Şubat 11, 2011 11:22 pm #

    >ablam ellerine sağlık.tadını merak ettim.sevgilerimle

  12. nanekokusu Şubat 12, 2011 5:06 pm #

    >ellerine sağlık arkadaşım ayrıyeten gelin hanımında ellerine sağlık ne güzel yapmış afiyet olsun sağlıklı bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle kocaman öpüyorum selamlar.

  13. Kendimce Şubat 12, 2011 8:53 pm #

    >çok doyurucu bir o kadar da lezzetli ellerinize sağlık

  14. Fikirlopedi Şubat 13, 2011 11:44 am #

    >Harika bir tarif daha buldum, ilk firsatta denenecekler listeme alinacak:=))Elif'in ellerine, sizin paylasimci gönlünüze saglik.Dün bitaf oldum arkadaslarimin bloglarinda ki yemekleri, tatlilari denemekten, onlar bir bitsin, ilk firsatta bunu yapmaliyim:=)Saygimla.

  15. derya Şubat 13, 2011 8:41 pm #

    >Allahın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..Yıpranmış ve Katılaşmış Gönülleri Rahmet Meltemiyle Yeşerten Eşsiz Peygamberin Doğum Günü Olan Mevlit Kandilinizi En Içten Dileklerimle Tebrik Ederim.

Bir Cevap Yazın

