>BAKLALI YAPRAK SARMASI

25 Şub

>

KURU BAKLA SARMASI
300 gram salamura yaprak (ben yazın  haşlayıp buzluğa  atıyorum onlardan kullandım )
250 gram kuzu kaburga kemik
250 gram bakla
1çay bardağı yarma
250 gram kıyma
2 adet kurusoğan
1/2 çaybardağı sıvıyağ
Maydanoz, kurunane, dereotu,yenibahar, kimyon, pulbiber
1 yemek kaşığı salça
1 Yemek kaşığı sumak
YAPILIŞI
Baklalar akşamdan ayıklanır, yıkanıp, ıslatılır.sabahleyin baklalar elle kırılır. Ben  rondada çok ezmeden biraz kırdım .Kırılan baklalar, yemeklik doğranan soğanlar ve bütün malzemeler birlikte harmanlanır,yapraklara  birer tatlı kaşığı konularak sarılır, tencereye kaburgalar dizilir, üzerlerine sardığımız sarmalar  yrleştirilip su ve sıvıyağ  ilave edilir, üzerlerine bir tabak kapatılıp pişmeye bırakılır .1/5 veya 2 satte pişiyor .
NOT::Tokat yöresine ait bir yemek çok lezzetli tavsiye ederim

21 Yanıt to “>BAKLALI YAPRAK SARMASI”

  1. derya Şubat 25, 2011 7:15 pm #

    >Canım ablam hayırlı akşamlar iç baklaya bayılırım.Sarması 40 yıl düşünsemaklıma gelmezdi ellerin dert görmesinöpüyorum.

  2. sevda Şubat 25, 2011 7:40 pm #

    >bizde yapıyoruz bu dolmadan ama baklalı yoğurtlu yapıyoruz.harika olur arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

  3. Nurcan'dan Tarifler Şubat 25, 2011 7:43 pm #

    >en sevdiğim sarmadır amasya-merzifonda bunu üçgen sararlar nasıl cnm çekti mükemmel yaa

  4. ZELİHA-UMUTSEPETİ Şubat 25, 2011 8:25 pm #

    >Ellerine sağlık Gül^üm..Harika gözüküyor..Afiyet şifa olsun inşaallah..sevgilerimle..

  5. Mutfaktan mis kokular Şubat 25, 2011 9:05 pm #

    >Hay ALlah emii, ben basta baklavali yaprak sarma okuyordum :)) Ellerine saglik ablam nefis gorunuyorlar. baklayla yapmak aklima gelmezdi !

  6. kelebeklisaniyeler Şubat 25, 2011 10:08 pm #

    >Iç baklayla hiç denememisimdir simdiye kadar, nefis gözüküyor ablam ellerine saglik afiyetler olsun,öpüyorum seni.

  7. birdutmasali Şubat 26, 2011 6:30 am #

    >bende hemen anladım gülcüğüm Tokata ait olduğunusarmaların hası orada )))ellerine sağlık,iyi haftasonları diliyorum

  8. MUTFAKISTAN Şubat 26, 2011 7:20 am #

    >BENDE DENEMEMISTIM CANIMHARIKA OLMALI TADI ELLERINE SAGLIKSEVGILER

  9. eldivenlerim Şubat 26, 2011 10:52 am #

    >çok değişikmiş;) enfes gözüküyor ama, ellerine sağlık arkadaşım…..

  10. **kalpkurabiye**deniz** Şubat 26, 2011 11:58 am #

    >ahh bizim Anadolumuz.. boşuna medeniyeler beşiği olmamış..ne kadar güzell lezzetleri, kültürler saklıyor kucağında..dolmaların değişik olduğu kadar harika görünüyor ablacımm ellerine emeklerine sağlık:))

  11. susamcorekotu Şubat 26, 2011 11:59 pm #

    >BECERİKLİ ARKADAŞIM NE KADAR DEĞİŞİK BİR DOLMA YAPMIŞSIN:)) ŞİFA OLSUN SEVGİYLE KAL CANIM

  12. Serap Uzun--karakazandan Şubat 27, 2011 1:24 am #

    >E vallahi bravo abla,hic aklima gelmezdi ic bakladan sarma yapmak.Gerci ben tambel oldugum icin normal sarma bile yapmiyorum,kizlar sarma isteyip duruyor yavrucuklarim :)Ellerine dert görmesin ablacigim,yorumunun aciklamasini yaptim.Selamlarimla,Serap.

  13. nanekokusu Şubat 27, 2011 10:56 pm #

    >yıllar önce gittiğim bir arkadaş toplantısında yemiştim çok hoşuma gitmişti tarifi alamamıştım çünkü o gittiğimiz arkadaşların tayinleri çıkmışti birde resmi bir ziyaret olduğundan alamamıştı şimdi burda görünce çok sevindim tarifi aldım en kısa zamanda yapacam ellerine sağlık arkadaşım sağlıklı güzel bir hafta diliyorum sevgiyle öpüyorum selamlar.

  14. birdilimdus Şubat 28, 2011 6:10 am #

    >Değişik bir tarif ellerine sağlık :)))Sevgiler,Evren

  15. hilal hanım Şubat 28, 2011 8:35 am #

    >ben sevemedim görüntü güzel ellerinize sağlık.sevgiler

  16. tüp bebek tedavisi Şubat 28, 2011 8:40 am #

    >çok güzel olmuş tebrikler..

  17. Mimosa Café Şubat 28, 2011 10:43 am #

    >muhteşem birşey. ilk defa duydum ama malzemelerden ne kadar lezzetli olduğunu tahmin edebiliyorum. elinize sağlık.

  18. sevda Şubat 28, 2011 12:33 pm #

    >canım benim oğlumu düşünüp sorduğun için çok teşekkür ederim.hergün arıyor.rahatım diyor.inşallahda böyle devam eder.çok öpüyorum .sevgiler.

  19. Hayat Cafe Şubat 28, 2011 1:08 pm #

    >İlk defa dördüğüm bir tarif…Çok merak ettim lezzetini ama kesin güzeldir.Elleirne sağlık.Sevgiler.

  20. birsence Şubat 28, 2011 1:19 pm #

    >ben çok severim ama kociş dolma sarma sevmez ondan bende pek yapamıyorum…ablam ne güzel yapmış ama…ellerine sağlık canım ablammmmmm….resime gelince özel bir çekim tekniği uygulamadam tamamen kendiliğinden oldu diyebilirim abalcığım…belki makina ayarlarındandır…flaşsız çekiyorum birde o çok etkili….birde ışık arkadan gelmeliymişş….

  21. deniz buri Kasım 26, 2013 2:46 am #

    tarif tek bir yanlış dışında doğru içine kıyma konmaz aslı böyledir bir tokatlı olarak yazıyorum benim en sevdiğim yemektir hele bu yemek ertesi güne kalırsa dahada lezzetlenir…

Bir Cevap Yazın

