>MANTARLI TAVUK

14 Nis

> Bu tarif ile MAGGİ sponsorluğunda düzenlenene Fırında Tavuk Yemekleri yarışmasına katıldım” ve “Yarışma ayrıntıları için http://www.hamaratabla.com



TAVUKLU MANTAR

½ tavuk veya istenilen miktarda

1 paket mantar (400gram)

1 kuru soğan

3-4 diş sarımsak

2 adet yeşil biber

1 adet domates

2 yemek kaşığı sıvı yağ

1 çay fincanı tavuk suyu

Yarım limon

1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

Tuz, karabiber, kekik, pulbiber

YAPILIŞI

Tavuk yıkanır, haşlanır, didiklenir , tuz , karabiber ve kekik eklenerek hepsi birlikte harmanlanır .

Mantarlar yıkanıp limonlu suya atılır sudan çıkartılıp , küçük parçalara bölünür . su koymadan üzerlerine az miktarda tuz eklenir, kendi suyunu çekene kadar pişirilir, 2 yemek kaşığı sıvıyağ ilave edilir. Kuru soğanlar yemeklik doğranır, sarımsaklar ve yeşil biberler küçük doğranır, mantarlara eklenir hep birlikte kavrulur, 1 domatesin kabukları soyulur küçük küçük doğranır, mantara eklenerek biraz kavrulur . Borcama dökülür , üzerine didiklediğimiz tavuk etleri yerleştirilip kaşar rendesi serpilir 1 çay fincanı tavuk suyu üzerine dökülür , soğuk fırında 180 derecede istenilen şekilde kızartılıp sıcak servis yapılır .

NOT : Bu mevsimde kış sebzeleri bitiyor yaz sebzeleri turfanda ne pişireceğiz diye düşünüyoruz . Bu lezzetli yemeği tavsiye ederim, mutlaka deneyin afiyet olsun .

NOT : HAMARAT ABLA MAGİ FIRINDA TAVUK YEMEKLERİ ETKİNLİĞİ ÇİN GÜNCELLENMİŞTİR.

23 Yanıt to “>MANTARLI TAVUK”

  1. derya Nisan 16, 2009 9:59 am #

    >Canımmm ablam ellerine sağlık missgibi kokusuna geldim.Süpersin maşallah sana.Kocaman öptümmmm.

  2. ARKA PLANLAR Nisan 16, 2009 10:48 am #

    >ÜZERİ ÇOK GÜZEL KZARMIŞ ELLERİNE SAĞLIK.HOŞÇA KAL.

  3. Anonymous Nisan 16, 2009 10:53 am #

    >ellerine saglik gulablacim. mantari bende boyle yapiyordum ama tavuklusunu hic denememistim. su an mantarimda var cok iyi oldu kalkip yapmak lazim. ellerine saglik.nesrin http://www.lalelimutfaklar.blogcu.com

  4. üç böcek bir çiçek Nisan 16, 2009 11:07 am #

    >ABLACIM HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK AFİYET BAL ŞEKER OLSUN SEVGİLER

  5. karamel mutfak Nisan 16, 2009 11:14 am #

    >canım ya bu resmen pizza olmuş ellerine salık.

  6. birdutmasali Nisan 16, 2009 11:50 am #

    >çok lezizdir ve çok severiz. sizlerede afiyetler olsun sevgili gülcüğüm..sevgiler..

  7. Eylül Nisan 16, 2009 1:24 pm #

    >Maşallah benim tatlı arkadaşım hızına yetişmek ne mümkün ellerine sağlık, muhteşem lezzetler en önemliside teretdütsüz yapılacak tarifler..Kızım bu aralar benden gizli yemekler yapmaya çalışıyor baktım int. tarifler yazıp deniyor ama malum her tarifte tutmuyor:) ona senin sayfanı gösterdim bak dedim buradan tatlı-tuzlu yemek ne istersen var arzu ettiğini dene yap yanılmazsın çocuğun kendine güveni geldi sayende en son fırında patatesli yumurtanı yaptı çok güzel oldu harika bir lezzet teşekkür ederim canım benim en içten sevgilerimle öpüyorum seni…

  8. Ayşe'nin Mutfağı Nisan 16, 2009 6:16 pm #

    >merhaba sana kayılıyorumbende bugün tavuk yaptım içine ne koysam diye düşündüm kış sebzelerinde sıkıldık gerçekten bu çok güzel bir fikirgörünüşüde çok güzel görünüyor ellerinize sağlık marmaristen sevgiler

  9. kizilciksurubu Nisan 16, 2009 9:34 pm #

    >Cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgiler.

  10. nilbutikpasta Nisan 17, 2009 5:46 am #

    >ablacım nefis olmuş ellerine emeğine sağlıkhayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

  11. SOFRAM Nisan 17, 2009 6:46 am #

    >Merhba canım hayırlı cumalar…Mantarlı tavuk harika görünüyor, tadı da çok nefistir mutlaka.Mantarla tavuk çok yakışıyor. Ben de yaparım bu şekilde ama sadece üzerine kaşar koymuyordum, bu haliyle de çok hoşuma gitti , bir dahaki sefere bu şekilde deneyeyim,teşekkürler canım,ellerine sağlık, öpüyorum canım, güzel bir hafta sonu diliyorum…

  12. gulcanmutfakta Nisan 17, 2009 9:19 am #

    >slm ellerinize ve emeğinize sağlık.Hayırlı cumalar diliyorum. .

  13. defneylebirlikte Nisan 17, 2009 6:22 pm #

    >yeme de yanında yat olmuş yani.süper.ellerine sağlık ablacığım..

  14. pembetatlar.@hotmail.com Nisan 17, 2009 7:05 pm #

    >Merhabalar…Tavuk ve mantar muhteşem ikili çok severim :))Bu şekildede denemek isterim ellerinize sağlık…Sevgilerimle

  15. Keskinli,Ikizlerinannesi Nisan 18, 2009 5:39 am #

    >canim ablam yine süpersinherkes mantar sevmez ama icinde mantar olan hersey tam benlikellerine saglik sevgiler iyi hafta sonlari

  16. defneylebirlikte Nisan 18, 2009 11:27 am #

    >BENİM BLOĞUM ÇÖKTÜ ….HERŞEYİ İÇE AKTARDIĞIM YENİ BİR BLOG OLUŞTURDUM.BUNDAN SONRA YENİ ADRESİME BEKLERİM.ESKİYİ SİLİP YENİ ADRESİMİ EKLERSEN SEVİNİRİM CANIM.SEVGİLER…İŞTE ADRESİM…http://defneninmutfagi.blogspot.com/

  17. www.hayriye73.blogcu.com Nisan 18, 2009 4:02 pm #

    >nefissss lezzetli gözüküyor ellerine sağlık canım…öpüyorum….

  18. Asiye Nisan 18, 2009 4:25 pm #

    >Gülüm, teşekkür ederim güzel temennilerin için bitanem. oğlum teğmenliği geride bıraktı üstteğmen oldu. Program yayına yetiştirilememiş, o yüzden daha sonraki bir zamana bırakmışlar. Bu nedenle bloğumdaki yazıyı kaldırdım. Yayınlanacağı zaman bildireceğim size tekrar canım. Beni gözden kaçırmana imkan yok, o kadar ufak değilim ki canım 🙂 😛 Belgeselin en güzel roportajı diye tebrik ve teşekkür aldım, muhakkak gözüne çarpacaktır 🙂 Ben de çok merak ediyorum aslında bu kadar ilgi çeken beni :)) çok duygusal bir andı.Yayınlanacağı zamanı haber vereceğim tekrar.Öpüyorum seni tatlım, kucak dolusu sevgilerimle…

  19. Asiye Nisan 18, 2009 9:20 pm #

    >Canım Gülüm, yaşadıklarını, duygularını o kadar güzel anlatmışsın ki seni çookkk seviyorum. Seni tanıdığım için gurur duyuyorum güzel arkadaşım. iyi ki varsın, iyi ki benim arkadaşımsın.Benim haberim yoktu, malesef kaçırdım, son anda arkadaş aradı çabuk starı aç diye, sonuna yetişebildim 😦 gece haberlerini bekliyorum şimdi.Kucak dolusu sevgiler canım…

  20. defneylebirlikte Nisan 19, 2009 6:48 pm #

    >ANIM SORUNUMU HALLETTİM.ESKİ ADRESİMDEYİM YİNE.SEVGİLER ,,,,

  21. NİLÜFER Nisan 19, 2009 7:13 pm #

    >Nefis bir yemek olmuş eline sağlık

  22. şirinem Nisan 22, 2009 8:31 am #

    >süper güzel görünüyor ellerine sağlık tavukta vazgeçilmez favorimiz.

  23. DUSBAHCESI Nisan 28, 2009 9:18 am #

    >:) blogunuzu cok begendim. Ac ac bakinca bu guzel yemeklere fena oluyorum.

Yorum bırakın